Erdei mézekalácsházikók

december 18, 2016



 Ha az embernek saját háztartása van, szeretne mindent kipróbálni, ami úgy általában egy háztartásban történik, főleg a konyhában. Az egyre hangosabban csilingelő csengőcskék és angyali szárnysuhogások - a plázás karácsonyi dalokról nem is beszélve! - mindenkit megbolondítanak és egyenesen a sütőhöz zavarnak. Engem is. A motivációmnak a nagybátyáméktól kapott mézeskalács díszítő tanfolyam kifejezetten jót tett, úgyhogy amint kijöttem az aktuális vírushullámból, rátapadtam a Pinterestre, és mézeskalácsokat böngésztem a tanulós szüneteimben. A mézeskalácsház tuti befutó volt, és végül úgy döntöttem, hogy a mini változatát készítem el két méretben: az egyik alá mécsest lehet tenni, a másikat pedig a bögre szélére akasztani (a méretezést egy kicsit elnéztem, úgyhogy egyik funkciójuk sem valósult meg, mondnom ezt azoknak az elvetemülteknek, akik rajtam kívül meg szeretnének próbálkozni ezzel az embert próbáló feladattal). A mézeskalácsház gyártás három napos munka, az elsőn össze kell gyúrni a tésztát. Az én adagom olyan nagyra sikerült, hogy egy lábasban kevergettem a masszát. A második nap jöhet a sütés, aztán a díszítés. Vagyis három napos maszatra kell számítani a konyhában. 



 Az én receptem pedig így fest:
600 g átszitált finomlisztet, 200 g átszitált porcukrot, 2 kávéskanál szódabikarbónát és 5 kávéskanál mézeskalács fűszerkeveréket (állítólag a Knorr a befutó) összekeverek. Egy másik tálban 2 tojást, 200 g mézet és 2 evőkanál puha vajat (én az egyszerűség kedvéért megolvasztottam) keverek össze, és ehhez adagolom kanalanként a lisztes mixet. A tésztát összegyúrom, és a hűtőbe teszem egy éjszakára (de akinek van ideje, mehet egy napra, az a biztos). A tésztát nagyjából 3 mm vastagságúra gyúrom, és utána jöhet a lyukasztás. A házikókhoz sablont az interneten kerestem, vannak fent például Pinteresten is. Akinek van nyomtatója, kísérelje meg kinyomtatni, én fehér lapra rajzoltam át a monitorról. Kivágtam, rátettem a kinyújtott tésztára, és késsel körbevágtam. Pepecs dolog. A biztonság kedvéért legyártottam pár Bambi fejet is. Amíg 6-7 percig, 170 fokon sültek a falak, a tetők és az őzike fejek, addig kikevertem a húzómázat, amivel aztán össze lehet ragasztani az elemet és kidíszíteni őket. Egy tojás fehérjéhez teáskanalanként adagoltam a porcukrot. Ez rengeteg porcukrot jelent, és a végén rengeteg mázat. Akkor jó a húzómázunk, amikor a kanállal hozzáérünk, és a nyújtózkodó máz hullámként esik vissza, és meg is marad. Ezt zacskóba töltöttem (nekem uzsonnás volt itthon, de lehet speciálisan erre az akcióra gyártott zacskót is kapni), és a végére apró lyukat vágtam. Összeragasztottam a házikó elemeit, aztán kidíszítettem a háztetőt. Három nap kemény munkája után felépült a kis erdei falvacskám. 



FOTÓK: Csabi

You Might Also Like

0 megjegyzés